Blog, blogger, blogst...

Alweer een weblog waar geen kat op zit te wachten, en dan nog wel één die pretendeert zonder zever het wereldwijde net te vervoegen. Het is de occasionele drinkebroeder -en beruchte blogger- Polskaya die me voor het eerst liet kennis maken met het verschijnsel 'weblog'. Onnodig U erbij te vertellen dat het desbetreffende tafereel zich afspeelde op een uur waarop boer Sjarel zijn koebeesten al stond te melken.
Wist ik veel dat het niet echt om een nieuwe trend ging. Ik ben namelijk niet zo'n techneut, en wanneer ik sommige webblogs lees, hoor ik het al gauw donderen ergens in West-Duitsland... RSS, GMail... What the f***!? Hoe dan ook, belofte is soms het hemd der dwazen. Uiteindelijk is het er dan toch van gekomen, al heb ik mij lang vragen gesteld bij de relevantie van zo'n eigen internetdagboek. Bijvoorbeeld toen ik las dat deze aardkloot elke dag zo'n 15.000 nieuwe weblogs voortbrengt! Hoopgevender is dan weer dat zowat de helft van die nieuwe bloggers al gauw te maken krijgt met een writer's block, en er hoegenaamd niet meer naar omkijkt. Laten we daar dan maar onze uitdaging in vinden.
Op 'ZonderZever' doe ik mijn relaas -wars van alle hokjesdenken- over zaken die me raken, in de media, maar ook op straat, of in de kroeg. Hopelijk verplicht laatstgenoemde locatie mij binnenkort niet tot een naamswijziging in 'DikkeZever'...