Wachten op Scarlet...

Belgacom heeft het blijkbaar niet zo begrepen op deze weblog. De Heren en Dames hebben zonder verwittiging mijn ADSL-aansluiting afgesloten. Reden is een onbetaalde faktuur waar ik het bestaan maar half van afwist, omwille van een adreswijziging. Als je dan nog beroep doet op een concurerende provider (van Skynet), hoef je zeker niet op enige vorm van empathie te rekenen. Geen verwittiging. Pats! Over and out.
Een geluk bij een ongeluk is de professionele helpdesk van Belgacom (of Skynet). Een verademing als je die van
Scarlet gewend bent. Krijg ik daar bij Scarlet een kereltje aan de lijn dat klinkt alsof hij net gedumpt is door zijn lief. "Jamaar, u heeft uw contract opgezegd." "Huh? Helemaal niet Meneer." 5 seconden stilte, en vervolgens op geïriteerde toon "Ja, toch wel hoor." "Nee, toch niet Meneer, dat weet ik wel heel zeker." Wanneer ik mijn geduld verlies, krijg ik een paar verwijten over beleefdheid naar mijn hoofd geslingerd. Ik geef het op, en wens de nitwit nog een prettige dag.
Bij Belgacom -de boosdoener van dienst weliswaar- krijg ik direct een antwoord op mijn vraag, en een concrete oplossing voor mijn probleem. De helpdesk-bediende belt me zelfs een dag later zélf terug om me te melden dat hij de lijn weer laat herstellen. Natuurlijk laat hij nog effe terloops weten dat hij ook wel effe een provider-wissel naar Skynet kan regelen, maar zonder opdringerig te worden.
Belgacom beweert nu dat het mijn signaal heeft hersteld -na betaling van de faktuur uiteraard- en dat ik nu alleen Scarlet nog een seintje moet geven. Bij Scarlet schuiven ze de hete aardappel weer door naar Belgacom. "Ik weet niet hoe lang dat gaat duren, Meneer. Dat hangt van Belgacom af." "Jamaar", repliceer ik, "die zeggen dat ze alles weer hersteld hebben." "Jamaar, dat ging dan over uw telefoonlijn." "Toch niet, want ik heb gebeld met de ADSL-afdeling van de Belgacom-helpdesk." "Jamaar, toch effe een mailtje sturen naar Belgacom, Meneer."
Moraal van het verhaal;
1. Je kan maar beter je fakturen op tijd betalen.
2. Je kan maar beter geen beroep doen op een andere provider dan Skynet als je voor ADSL kiest.

3. Je kan maar beter geen abonnement nemen bij Scarlet tout court.
4. Je kan maar beter een Ceresta slikken als je begint te bellen naar Scarlet.
5. Cybercafés zijn pure oplichterij.