One second: nieuwe reclametrend?

Heeft u één seconde? VTM en JimTV laten vanaf vandaag een commercial voorbijflitsen van welgeteld één seconde. Veel kans dat u vervolgens op zoek gaat naar de suikervrije en ademverfrissende gel One Second; "de snelste mondverfrisser ter wereld".

Vier beelden in één seconde; meer moet dat niet zijn. Maar het personeel dat de regiekamers aan de Medialaan bevolkt zat aanvankelijk met de handen in het haar, want hun computersysteem (Omnibus) draait in de soep wanneer een commercial minder dan 5 seconden duurt. Dan maar de klok terugdraaien, en een gemonteerde band inpluggen. De reclamemakers betalen nu méér voor de technische kant van de zaak -het loonbriefje van een monteur dus- dan voor het uitzenden van de reclame.

Interessante evolutie. Bent u er trouwens ook zo ééntje dat steevast met hoog water zit bij het horen van woorden als 'commercieel', 'onderbreking' of godbetert 'VTM'? Weet dan dat u hier en hier kan klikken.