Merken met een ziel

Ook merken hebben een ziel. Het zal u niet ontgaan zijn, mocht u zich ooit hebben laten verleiden door een charmante telefoonstem van onderzoeksbureau Censydiam. Voor u het weet hangt u eraan voor een paar uur geleuter in sektair groepsverband over de ouwe Jupiler of de nieuwe Maes. De Standaard publiceert dit weekend een interessant artikel over een onderzoek naar de karaktertrekken van merken, steden, universiteiten, muziekgenres, sporten, en tennissterren. De onderzoekscel van de managementsschool Vlerick deed het met 8.400 surfers, en kwam tot een paar opmerkelijke lijstjes;

De twee eerste categorieën lijken vooral een open deur in te trappen. De humor van Eurodisney lijkt ons echter te ontgaan (Donald Duck is passé), en de fratsen van Deckers & Ornelis op Q-Music kunnen ons ochtendhumeur bijlange niet verslaan. Tennis blijkt opwindend, wellicht méér de verdienste van Charapova Sharapova & Co dan van Clijsters en Hénin-Hardenne.

Tot slot nog volgende quote van onderzoeker Peter Janssen over vergelijkingen;
"Leg je VTM naast één, dan zijn ze in Vilvoorde brutaler, chaotischer en onrustiger. Aan de Reyerslaan zijn ze stabieler, meer verantwoordelijk, en enthousiaster."