Bousakla doet het weer!

Sp.a-senator Mimount Bousakla schuwt niet langer het daglicht. Bousakla kwam zaterdag de antifascismeprijs van de SAF (Stichting Antifascisme) in ontvangst nemen in het Antwerps Onderwijshuis. De van origine Marokkaanse Bousakla liet zich een week lang beschermen door bodyguards tot -o ironie- een tot moslim bekeerde Gentenaar tegen de lamp vloog.
Ik bedenk me net dat aan doodsbedreigingen soms een pervers positief kantje zit voor het slachtoffer. Sinds vorige week weet heel het land wie Mimount Bouskala is. Laat ons eerlijk zijn, dat was wel even anders VOOR Bousakla's bekentenissen in de pers. Veel heeft misschien te maken met Bousakla's afkomst. Een andere verklaring kan ik niet onmiddellijk bedenken, omdat de consequentie wat dat betreft ver zoek is. Hoeveel doodsbedreigingen hebben
Filip Dewinter en Abou Jahjah niet ontvangen? Geen haan die ernaar kraait! Van politici die er een extreme mening op nahouden aanvaarden we blijkbaar vlugger dat ze worden neergekogeld. Of heeft Bousakla gewoon een beter gevoel voor timing, of een beter PR-apparaat?
Overigens vind ik Bouskala verdienstelijk werk verrichten. Iemand die de vinger op de zere wonde legt, en daardoor de wind van voren krijgt, verdient alle lof.
'T is bovendien een genereus meisje. Mimount, mocht je dit ooit lezen, nog eens bedankt voor de gratis gaskachel die ik bij stilzwijgende overeenkomst van je heb gekregen, zo'n 7 jaar geleden. Ik heb de traditie voortgezet, en 'm laten staan voor de volgende huurster, een Ketnet-presentatrice die eruit ziet als een skinhead. Al zou het best kunnen dat ze zich tot de Islam heeft bekeerd...