Temsamani wil allochtonen voor de klas

Vlaams parlementslid Anissa Temsamani (SP.a) wil 'acties ondernemen' om meer allochtonen voor de klas krijgen. Het decreet op de evenredige arbeidsparticipatie is al 3 jaar goedgekeurd, en dient als spreekwoordelijke stok achter de deur.

Ik voel het steevast jeuken waar de zon nooit schijnt, wanneer ik dat soort dingen lees. Niet dat ik iets tegen allochtonen heb, integendeel: ik voel me er bijwijlen zelf één, al zou je me dat op het eerste zicht niet nageven. Maar positieve discriminatie is ook discriminatie. Je kan allochtonen niet dwingen post te vatten voor de lessenaar en het krijtbord. Ze moeten er vooral zélf nog een beetje zin in hebben. Kortom, stop de betutteling en laat ze zélf kiezen als verantwoordde Belgische burgers. Misschien kan de politica zélf het goede voorbeeld geven. Maar wacht even...Anissa Temsamani is dat niet die mooie exotische schoonheid die ontslag moest nemen omdat ze gelogen had over haar diploma?