De pi-obsessie van Scarlet

Internet Provider Scarlet schrapt oude 'pi'-extensies in mailadressen en domeinnamen. 'Pi' staat voor Planet Internet, de provider die hier in ons land in 2003 werd overgenomen door Scarlet, het fijne bedrijfje aan de Medialaan in Vilvoorde. Planet Internet-klanten behielden na de overname gewoon hun pi-extensie. Tot vandaag dus. Scarlet spoort zijn trouwe klanten al enige tijd vriendelijk doch met aandrang aan mail- en andere instellingen te wijzigen in 'scarlet'.
Een IT-leek vraagt zich al gauw af of de 'migratie' die Scarlet doorvoert echt nodig is, al ben ik die tatoeage met de naam van mijn ex ook liever kwijt dan rijk. Eerlijk is eerlijk. Maar wat mijn verstand dan weer helemaal te boven gaat is waarom de nakende overgang van Scarlet sinds een dag of drie gepaard gaat met een mail of twintig per dag. Niet dat ik mijn huiswerk niet had gedaan. Ok, er bleek toevallig nog ergens een slapende pi-account achtergebleven in mijn Outlook, maar baat het niet dan schaadt het niet, toch?
Ofwel zitten ze daar in Vilvoorde met een virus -de
VTM-refter ligt op loopafstand-, ofwel vinden ze het leuk om hun abonnees te spammen.