De vloedgolf van verzoening

Tijdens het middagjournaal van TV1 -één!- speelde zich gisteren een surrealistisch tafereel af voor tv-kijkend Vlaanderen; Bart Peeters en Koen Wauters keuvelen broederlijk naast mekaar in één en dezelfde studio. De twee televisiecoryfeeën dragen vrijdag de benefietshow Tsunami 1212. De pax media is een feit, tenminste als we Zaventem buiten beschouwing laten.
Peeters en Wauters -het klinkt een beetje als Peppi en Kokki- wilden ons vooral niet verklappen dat de wurgslang van het geslacht De Pauw op visite gaat bij de trouwe viervoeter van de Pfaffs (Angie voor de vrienden), of waren het de baasjes? Hoe dan ook, het lijkt wel alsof de hippiespreuk 'vrede voor alle mensen op aarde' hier en nu levende letter wordt in Vlaanderen. Diep geëmotioneerd door zoveel goede wil vraag ik me af welke verzoeningen ons nog te wachten staan voor de tv-show Tsunami 1212. Een bloemlezing uit de kristallen bol;

-Johan Museeuw bakt samen met de voltallige Vlaamse sportpers een gesneden brood, en laat zich met hetzelfde gezelschap nog een kraaksessie welgevallen. Waarop Museeuw: "Ik ben ook maar een mens. Ik voel dat ik stilaan begin te kraken." (GVA 11/1/2005)
-Hugo Coveliers en Karel De Gucht nemen samen een Turks bad.
-Marcel Van Thilt en Serge Simonart nemen samen een duet op ter nagedachtenis van de stapel Eurosong-plaatjes die gesneuveld is in de tsunami.
-Jean-Marie Dedecker en Luc Beaucourt racen in Francorchamps.

-...?