(Off the record)

Er zijn een paar trends opgedoken in weblogland. Zo doen sommigen zich bloggewijs te goed aan een potje vier-op-een-rij via 'The Connect 4 Blog Gamers'-site, maar nog veel alomtegenwoordiger zijn de zogenaamde 'estafettestokken'. Bedoeling is vier persoonlijke (muziek)vragen te beantwoorden, en vervolgens drie andere bloggers uit te nodigen tot dezelfde actie. Ook uw nederige Zeveraar bleef niet gespaard van het fenomeen, dankzij Nummer 3 van De Derde Belg en Wim van Rigoureus.

-Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer?
909 Megabyte. Méér trekt mijn harde schijf niet meer vrees ik.

-Wat is je laatst gekochte cd?
The Twilight Singers: 'She loves you'
Ik ben een redelijk fanatieke fan van Greg Dulli en zijn band, zeker na hun optreden vorig jaar op Pukkelpop.

-Wat is letterlijk het laatst geluisterde nummer voor je dit bericht las?
Joeri: 'Ya'bout to find out' (op de radio)
Niet dat ik een Idool-fan ben, maar het is de naakte waarheid.

-Geef 4 nummers door die je heel vaak luistert of die veel voor je betekenen.
'Dansen aan zee':
Blof
'Faded':
Afghan Whigs
'Babylon':
David Gray
'Round here':
Counting Crows
(Hier had evengoed iets van REM, Stash, Radiohead, Placebo, of Willeke Alberti kunnen staan.)

-Aan welke 3 (4 of 5 is te zot) personen geef jij het stokje door en waarom?
1)
Nonsens From Schoten: Ik wil wel eens wil weten welke nonsens Nadine in haar platenkast heeft steken.
2)
Hoegin: Misschien blogt deze mens zo eens over iets anders dan de N-VA of het Vlaams nationalisme, al is ook de Vlaamse Leeuw een optie natuurlijk... Ik verwacht eigenlijk eerder dat hij die stok nu ergens bij mij wil inplanten waar de zon nooit schijnt.
3)
Aaiboek: Een muziekliefhebber geloof ik, en als iemand nog geen stok heeft gekregen is hij het misschien wel.