Bekeren potloden zware voeten?
Het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid schopt wegpiraten de komende weken een geweten met haar nieuwe campagne. Tenminste, als het van de potloden van Sarah afhangt. Sarah is en blijft acht, de potloden kleuren zwart, en dat zal u -ja, u daar met die zware voet!- geweten hebben. Zo'n 5.000 kinderen delen elk jaar weer in de klappen dankzij uw egoïstisch en onbeschoft rijgedrag.
De campagne met Sarah zaliger richt zich vooral op chauffeurs van firmawagens (veel te vaak gewassen auto's met totaal overbodige laadruimte), want die zouden meer brokken maken dan de gemiddelde zondagsrijder. Het BIVV schenkt een lading zwarte potloden aan 1.274 bedrijven.
Je moet er maar opkomen; zwarte potloden als remedie voor roekeloos rijgedrag tijdens de werkuren. Geniaal is het. U zal die broodrijders nogal zien remmen. Die paar potloodmoorden op de werkvloer neem je er dan maar bij als werkgever. Niemand is onvervangbaar, weet u wel?
Maar goed, we wijken af, het gaat hier per slot van rekening over zware voeten en de nieuwe DIVV-affiche. Een onopvallende, kleurloze, en onduidelijke affiche. Geen zware voet die nog maar een nanoseconde zal stilstaan bij een verborgen boodschap op een paar dozijn potloden. Softies krijgen ongetwijfeld een krop in de keel bij het aanschouwen van zoveel kinderlijk leed, maar softies hebben dan ook een zachte voet. De hardleerse Dedeckers van het asfalt daarentegen begrijpen alleen de taal van de harde repressie en keiharde confrontatie. Een met ketchup overgoten kinderhoofdje met de boodschap 'Rijd eens een kindje dood' ware misschien doeltreffender geweest dan een setje potloden. Voor altijd.
De campagne met Sarah zaliger richt zich vooral op chauffeurs van firmawagens (veel te vaak gewassen auto's met totaal overbodige laadruimte), want die zouden meer brokken maken dan de gemiddelde zondagsrijder. Het BIVV schenkt een lading zwarte potloden aan 1.274 bedrijven.
Je moet er maar opkomen; zwarte potloden als remedie voor roekeloos rijgedrag tijdens de werkuren. Geniaal is het. U zal die broodrijders nogal zien remmen. Die paar potloodmoorden op de werkvloer neem je er dan maar bij als werkgever. Niemand is onvervangbaar, weet u wel?
Maar goed, we wijken af, het gaat hier per slot van rekening over zware voeten en de nieuwe DIVV-affiche. Een onopvallende, kleurloze, en onduidelijke affiche. Geen zware voet die nog maar een nanoseconde zal stilstaan bij een verborgen boodschap op een paar dozijn potloden. Softies krijgen ongetwijfeld een krop in de keel bij het aanschouwen van zoveel kinderlijk leed, maar softies hebben dan ook een zachte voet. De hardleerse Dedeckers van het asfalt daarentegen begrijpen alleen de taal van de harde repressie en keiharde confrontatie. Een met ketchup overgoten kinderhoofdje met de boodschap 'Rijd eens een kindje dood' ware misschien doeltreffender geweest dan een setje potloden. Voor altijd.
« Start | Volgende post »