Electrabel zoekt levende Elvissen

U zal het niet geloven na het bekijken van uw energiefactuur -tenzij u bent overgeschakeld naar pakweg Nuon- maar bij Electrabel hebben ze blijkbaar energie op overschot. De energieleverancier gaat immers op zoek naar zo'n twintig 'levende Elvissen'. Die moeten de hoofdrol vertolken in een reclamecampagne voor nieuwe producten. Bij Electrabel lieten ze zich inspireren door 'de hype van talentenwedstrijden op tv als Idool en Star Academy'.

De slogan van de nieuwe campagne luidt 'Ook al lijken we op elkaar, toch zijn we verschillend.' Niet eens gelogen, want Electrabel schrijft nog altijd schandalig dure facturen uit. Behalve voor de wakkere consument die destijds, bij de vrijmaking van de energiemarkt, naar de concurrentie dreigde over te stappen.

Overigens vreemd dat Electrabel enkel 'levende' Elvissen zoekt. Alsof Vic Beasley zaliger of godbetert de King zelve, gesteld dat hij niet meer leeft, een tweede adem zou vinden. Soit, als ze dan toch een levende Elvis zoeken, willen wij wel enkele suggesties doen. Steve -Let op, er zijn veel Elvissen!- Ryckier zit alvast strak in de bakkebaarden, het IT-talent Tim -'wie foto kopieert kan gerechtelijke gevolgen krijgen'- Tesley schrijft vlugger dt-fouten dan de echte Elvis coke snoof. En om het allemaal een beetje politiek correct te houden mag natuurlijk ook African Elvis niet ontbreken op het appèl.